22.26

"Sitter på pendeltåget nu. Klockan är 22.26. Framför mig sitter det en tjej som är jätteröd i ansiktet. Jag kan inte låta bli att fråga mig själv varför? Varför är hon så röd? Hon rodnar inte, men hon är röd. Har hon bränt sig? Är det bara jag som ser i syne? Samtidigt som jag försöker komma på svaret på detta mysterium, lyssnar jag på mystisk musik. Allting är väldigt mystiskt på Märsta tåget, klockan 22.26."                                                                                                                                                                                                             
Ja, detta skrev jag alltså ner på ett Nordeapapper som jag hade i väskan, på väg hem från Sara (fast inte lika välformulerat som texten ovan. Jag var lite berusad igår nämligen). Jag tyckte att min text var förbannat rolig och tänkte "det här MÅSTE jag skriva i min blogg!"                                                                                                                                                                                                     
Fast nu när jag läser det tycker jag inte alls att det är särskilt roligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0