Syskonkräklek

Som storasyster till Niko spelar jag en stor och viktig roll i hans liv. Idag ska jag demonstrera min roll som irritationsobjekt.


Jag smyger in i Nikos rum när han sitter och äter och tittar på TV efter en lång dag i skolan:




Han vill att jag slutar fota honom när han äter, samt ber mig vara tyst för att han tittar på ett "viktigt" program. När jag inte slutar spänner han käkarna och försöker ignorera mig. Han koncentrerar sig argt och bestämt på sin mat:




Jag fortsätter med min uppgift som irritationsobjekt, och märker ett mycket viktigt tecken på att min insats faktiskt fungerar; Nikos mun har minskat betydligt och är mer spänd än någonsin. Han är på gränsen till att bli ursinnig. Jag dokumenterar och zoomar in:




Tillslut inser Niko att jag inte kommer gå därifrån förns han antingen får ett utbrott, eller helt enkelt accepterar situationen och erkänner att han är underlägsen. Han slappnar av, stänger av TV:n och låter mig ta ett "avslappnat" foto:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0