Dött

Nej, jag tog inga foton från "bowlingen" som faktiskt blev biljard. Men jag vann!! Mohaha! Första gången, helt utan handikapp. Rosanna, jag är fett pepp på vår biljard imgon!!!

Vi åkte i alla fall till Heron City, spelade ett par omgångar biljard eftersom bowlingen var svindyr. Jag vann, och detta firades med kebab med smyg-öl som dryck. Sen fortsatte vi firandet med drinkar värda 100 kr styck på O'Learys. Vi hade världens bästa bartender. Fyfan vad söt han var.

Jag beställde en tjejdrink och en killdrink till Simon. Tio minuter senare kom bartendern fram med sina kreationer; en rosa, isig sak i konjaksglas, fyllt till bredden med en sorbetliknande sörja dekorerat med mynta och sugrör till mig och ett hööööögt glas (typ en halvmeter, skämta inte) grön drink till Simon. Min smakade söt och gottigotti och Simons smakade beskt och elakt. Det tog minst en timme att dricka upp det....

Det bästa var ju när bartendern smög fram till oss och fiskade komplimanger. Hahaha han hade säkert inte arbetat så hårt som på våra drinkar på länge!

Kvällen avslutades med ett glas vin och en öl, en lång konversation om försäljning med en chilenare, samt en promenad i snön till tunnelbanan i fyllans dimma. På morgonen väcktes jag utvilad med en kopp varm choklad och rostade mackor! Kan det bli bättre? =D



Simon, Björns Trädgråd 2009
Carro B. är fotograf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0