Egobarn

Det finns inga snälla barn. Alla barn är själviska. De är bara snälla om det kommer gynna dem inom en snar framtid. Om ett barn ska vara "snäll" så kan h*n t ex sitta lungt och vara tyst. Om man jämför med t ex mig, då jag ska vara snäll, kan jag göra det här:
  • Städa och laga mat åt mamma
  • Ge en spontan "du-är-bäst-och-jag-älskar-dig" present till en nära och kär person
  • Ta skiten för att rädda nån annan
  • Skänka pengar till välgörenhetsorganisationer
  • Vara volontär åt exempelvis ett skabbigt Katthem
Som sagt, det sjukaste är liksom att snorungarna förväntar sig en jävla belöning för att ha varit "snälla". Nu i juletider är det julklappar. I "vanliga" fall är det godis eller en leksak. Och om man inte belönar deras "snällhet" blir det antagligen ett jävla liv och så slutar de lita på en i resten av livet. Det är en ohållbar situation utan vare sig en snabb eller enkel lösning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0